۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۶۱۵۱۲
در نطق میان دستور وکلای ملت مطرح شد؛

گرفتاری آمریکا باتلاق سوریه | لزوم توجه به معیشت و اشتغال مردم

وکلای ملت بر لزوم توجه بیشتر مسؤولان دولتی به وضعیت معیشت و اشتغال مردم تاکید کردند.
 مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از وکلای ملت امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان نطق خود را قرائت کردند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز خانه ملت به شرح ذیل است:


حمله به سوریه باتلاقی برای مزدوران جنگ نیابتی و تروریست‌های تکفیری است

عباسعلی پوربافرانی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز جهان با آموزنی متفاوت روبه‌رو است و کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر اما ظالم‌ترین حکومت‌هخا در تاریخ بشریت آمریکا و هم‌پیمانان جنایتکار و خیانتکارش در نظام سلطه و غلام حلقه به گوش آنها رژیم جاهل و خائن آل سعود بداند که حملات مذبوحانه آنها به ملت و دولت سوریه نه‌تنها نمی‌تواند در جبهه گسترده مقاومت رخنه ایجاد کند بلکه باتلاقی است برای مزدوران جنگ نیابتی و تروریست‌های تکفیری.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال 97 به درایت مقام معظم رهبری به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد تا رسالت دست‌اندرکاران در حمایت از تولید و اشتغال با بیانی دیگر رقم زده شود،گفت: تولید کالای باکیفیت ایرانی مساوی است با حمایت قاطع از تولید،حمایت از تولید حمایت از تولیدکننده،حمایت از ایده و ابتکار،حمایت از تخصص و تعهد، حمایت از تلاش و پشتکار و حمایت از کار و کارگر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به‌منظور تولید کالای با کیفیت باید به مهم‌ترین بُعد یعنی نیروی انسانی توجه شود، ادامه داد: کارگری که به سختی تلاش می‌کند اما ماه‌ها مطالبات معوقه دارد؛کارگری که بعضا از او بیگاری کشیده می‌شود و کارگری که تحصیلاتش در خدمت تولید نباشد انگیزه‌ آن برای تولید کاهش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط نظر مقام معظم رهبری یک راهبر استراتژیک در حوزه تولید و اشتغال است، عنوان کرد: انجام تکالیف و تعهدات دستگاه‌های متولی حمایت از اشتغال و تولید نقش اساسی در کیفیت دارند، دستگاه‌ها دست‌اندر کار رسالت خود را از حیطه رسانه و شعار فراتر برده و در عملکرد خود نشان دهند حامی کالای ایرانی هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها، بروکراسی مختلف اداری انگیزه سرمایه‌گذار را کاهش داده و افت سرمایه و تبعات اقتصادی را به‌دنبال دارد، تصریح کرد: پافشاری دولت و بانک مرکزی بر یک نرخ ثابت که با حجم ذخایر ارزی متناسب نیست اعتبار سایر تصمیمات خوب دولت در حوزه ارز را زیر سوال می‌برد، تک نرخی زمانی موضوعیت دارد که بتوان ارز لازم را برای هر فرد تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه چه کسی مقابل ضرر و زیان مردمی که برای مسافرت‌های زیارتی درمان، تحصیل و برای حوزه تولید و اشتغال با تغییر نرخ ارز مواجه شده‌اند پاسخگو است، ادامه داد: چه مدیریتی است که مردم باید تاوان ضعف آن را پرداخت کنند،کدام نظارت مردم به حقوق پایمال شده خود در حوزه ارزی برسند.

پوربافرانی با تاکید بر اینکه مسئله آب در کشور یک معضل جدی و اساسی است و اختصاص به یک منطقه و استان ندارد و عدم مدیریت صحیح منابع آب کشور را با چالش جدی روبه‌رو می‌کند، گفت: مدیریت حوزه آبریزها به‌ویژه در حوزه زاینده رود نیازمند تدبیر جدی و اساسی است، ضمن تشکر از استاندار اصفهان در این زمینه تذکر می‌دهم مصوبات شورای عالی آب و به‌ویژه مصوبه 9 ماده‌ای که حق مردم و کشاورزان است باید عملیاتی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت زود، تهدید، هل دادن، شکستن ، قطع کردن و اغتشاش در هیچ حوزه‌ای نه در در حوزه آب و نه در حوزه ارز جواب نمی‌دهد، پرهیز از قوم گرایی و تفکر منطقه‌ای راهکار رسیدن به حل مسئله است، اضافه کرد: وسعت استراتژیک منطقه سبب شده حجم زیادی از محورهای مواصلاتی کشور در شهرستان‌های خور و بیابانک واقع شود، متاسفانه محورهای مواصلاتی اصفهان- نائین، اردستان-نائین، اردکان-نائین، نائین-خور و بیابانک، نائین، جندق، معلمان و خور، طبس نیازمند به‌سازی، بازسازی و بعضا احداث هستند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از راه‌های روستایی در دو شهرستان نائین و خور و بیابانک، ورودی مسکن مهر نائین، پیگیری حقوق مالکین مسکن 150 واحدی نائین و پیگیری مسائل مسکن مهر در سایر شهرها نیازمند تدبیر جدی است، عنوان کرد: ضمن تشکر از دست‌اندرکاران حوزه گاز، تسریع در اجرای پروژه گازرسانی به چهار شهر انارک، خور، جندق و فرخی و روستاهای چوپانان و انارک در دستور کار مسئولین قرار بگیر.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناقصه آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی نائین که خود مدیریت مصرف بهینه آب است نیز در دستورکار قرار بگیرد،تصریح کرد:ضمن تشکر از وراث خَیر "مرحوم حاج رضا افضلیان نائینی" که با امضاء تفاهم‌نامه زمینه واگذاری بیمارستان خیرساز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی را به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فراهم نمودند و تشکر از وزیر بهداشت درخواست دارم در تکمیل پروژه و فرآیند برگزاری مناقصه دستور تسریع صادر کنند.

نماینده مردم نایین،خور و بیابانک در مجلس،در پایان خاطرنشان کرد:استدعا دارم از حقوق نیروهای حق‌التدریس،آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، معلمین و فرهنگیان بازنشسته در طرح‌ها و لوایح حمایت شود.

احیای رژیم حقوقی زاینده رود مستلزم اقدام حاکمیتی است

حمیدرضا فولادگر در  مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌ دستور ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: انسجام و وحدت، قدرت و قوت نیروهای منسلح در شرایط فعلی از اولویت‌های اصلی نظام است. از سویی حمله موشکی آمریکا با همراهی فرانسه و انگلیس به سوریه به لحاظ نظامی با اهمیت تلقی نمی‌شود و به لحاظ سیاسی هم نتوانست تاثیری در شرایط منطقه ایجاد کند. علاوه بر این به لحاظ امنیتی به آرامش و ایجاد صلح در منطقه کمک نکرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: حمله موشکی به سوریه نشان داد که آمریکا خود عامل ناامنی در منطقه است البته موجب انسجام و تقویت نیروهای مقاومت شد؛لذا نشان داد این عملیات برای حفظ آبروی خود و تقدیم شیرینی برای هم‌پیمانان مرتجح منطقه بود که آنها را چون گاو شیر‌دِه می‌پندارد و از آنان انتظار دوشیدن بیشتر دارد.

وی افزود:دنیا قضاوت خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران در ادعای مبارزه با تروریست صادق بوده و همانگونه که در اجرای برجام به تعهدات خود عمل نمود،اما نظام سلطه و آمریکاست که نقض عهد کرده و خوی استکباری خود را ادامه می‌دهد.

فولادگر ادامه داد:درسال حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی حرکتی سه جانبه‌گرایانه در کشور انتظار می‌رود،مردم به عنوان مصرف کننده با عزم ملی باید مشوق کالای ایرانی و در عین حال ناظر بر کیفیت و مرغوبیت محصولات و کالا و خدمات باشند،از سوی دیگر تولیدکننده‌ها با درنظرگرفتن فضای رقابتی امروز در تولید باید محصولات باکیفیت،قیمت، زمان تحویل و خدمات پس از فروش مناسب به مصرف کننده ارایه دهند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، یادآور شد:دولت به عنوان بُعد سوم این حرکت به معنای عام باید شرایط رقابت عادلانه را برای تولیدکننده فراهم کند و با اقدامات حمایتی در امور تامین مالی،نقدینگی،تسهیلات بانکی، امور مالیاتی،بیمه‌ای، تعرفه‌ای و گمرکی از یک سو و اقدامات تسهیل کننده با بهبود فضای کسب و کار و مقررات زدایی و رفع موانع تولید از سوی دیگر با همکاری قوای قضاییه و مقننه این عزم ملی را به ثمر رسانند.

وی معتقد است:مجلس در ادامه فعالیت نظارتی باید گزارش‌های خویش را ارایه دهد و در صورت ضرورت به اصلاح قوانین بپردازد،کما اینکه کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل 44 براساس شرح وظیفه مصوب خود در هنگام تاسیس و بنا بر ماموریت رئیس مجلس، این وظیفه را در حال انجام است.

فولادگر دربخش دیگری از نطق میان‌دستور خود مشکلات حوزه انتخابیه را یادآور شد و گفت:درخواست همه نمایندگان، مردم،کشاورزان و همه عموم اقشار مردم اجرای مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده رود در توزیع و مصرف عادلانه آب است.از سوی دیگر اولویت آب شرب ایجاب کند از همه راه‌حل های ممکن برای تامین آب مورد نیاز مردم استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:موضوع احیای رژیم حقوقی زاینده رود مستلزم اقدام حاکمیتی و نظارتی دقیق بر مصرف آب در استان‌های بالا دست و پایین دست است،عاملی که زاینده رود را به وضع موجود رساند علاوه بر خشکسالی عدم مدیریت آب به صورت صحیح و به هم خوردن رژیم حقوقی زاینده رود بود.

فولادگر افزود:کشاورزان باید به اعتراضات به حق خود را از مجاری قانونی اعلام کنند،ما نیز به نمایندگی اعلام می‌داریم اگرچه خشکسالی بی سابقه است و سد زاینده رود از 47 سال گذشته به کمترین میزان خود رسیده است،لکن کمبودها باید عادلانه باشد،بهینه سازی مصرف و صرفه جویی در بخش‌های شرب،صنعت و کشاورزی و همه مناطق بالادست و پایین دست باید عملیاتی گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:طرح توسعه کشاورزی در مناطق بالادست و غیر بهره ور نیازمند نظارت و کنترل است،برداشت های غیرمجاز آب نیز باید متوقف شود،درعین حال به خاطر مسائل آلودگی کلانشهر رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ باغات در استان باید در نظر گرفته شود.امیدواریم همه استانها با وحدت در اجرای عدالت تلاش کنیم.


گفتمان حاکم در اداره کشور باید اصلاح شود

محمد علی وکیلی در نطق میان دستور خود، گفت: حوزه عمومی کمی آشفته است، وضع اقتصادی مردم را رنجور کرده است؛ همه شاهد رنجوری روزانه مردم هستیم و نشانه های این رنجوری را در رفتارعمومی مردم شاهد هستیم.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود:ما معتقدیم جمهوری اسلامی مولود گفتمان اصلاح طلبی است،آنچنان که اصلاح طلبان را فرزندان جمهوری اسلامی می دانیم؛جمهوری اسلامی را بهترین نظام می دانیم اما وضع موجود را بهترین وضع نمی دانیم،دفاع از جمهوری اسلامی را دفاع از وضع موجود به حساب نمی آوردیم.

وی تصریح کرد:نقد وضع موجود را با راهبرد اصلاح طلبی تنها راه جبران کاستی ها می دانیم،معتقدیم فلسفه وجودی نظام رفاه، عدالت،آزادی و امنیت برای مردم بوده است؛ معتقد هستیم در سال حمایت از کالای ایرانی مهم ترین و ایرانی ترین کالا ایرانیت و انقلاب اسلامی است، دفاع از ایرانیت و عزت ایرانی و همچنین نظام برآمده از خواست ایرانیان مهمترین  نماد دفاع از کالای ایرانی حساب می شود.

وکیلی تاکید کرد: معتقد نیستیم جمهوری اسلامی نقطه ای در پهنه ایران است و می توانیم به رغم تضعیف ایران جمهوری اسلامی را نجات دهیم،معتقد هستیم که جمهوری اسلامی در پهنه ایران معنا دارد،هر اقدامی که به تضعیف ایران و تضعیف اقوام ایرانی و به تضعیف غیرت و غرور ایرانیان منتهی شود در حقیقت تضعیف ارکان جمهوری اسلامی است؛ معتقد هستیم شکل حرکت سازمان ها،ارکان مختلف حاکمیتی با تب جامعه سازگار نیست،تب جامعه حرکتی فراتر از این حرکت لاک پشتی که بر دستگاه های اجرایی و دیگر دستگاه های حاکمیتی حاکم است را می طلبد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، گفت: با این روند و با این دست فرمان امکان پاسخگویی به مطالبات مردم وجود ندارد، درشرایط کنونی با بحران هایی که شاهد هستیم، بامسئله محوری نمی توان مشکلات را حل کرد،می توان یک شبه به شکل پارتیزانی برای مسئله ارز نسخه ای تجویز کرد، می توان یک شبه نشست و برای مسئله آب نسخه ای تجویز کرد، اما این نسخه ها کارکرد مقطعی و لحظه ای دارند و می توانند احیانا به ضد خود تبدیل شوند ،مگر اینکه ما مسئله را بنیادی ببینیم.

وکیلی ادامه داد: مسئله بنیادی است، نیازمند تغییر رویکردها و گفتمان هستیم، گفتمان حاکم در اداره کشور باید اصلاح شود، تا کارآمدی درداخل کشور دیده نشود، سیاست خارجی کشور باید درمسیر معیشت و عزت ملت ایران باشد؛ نمی توان دلخوش کرد به دست زدن ها و کف زدن ها در بیرون از مرزها اما در درون ملتی نحیف، رنجور از مصیبت شرایط اقتصادی داشت، معتقد نیستیم صدور انقلاب اسلامی با ملتی ضعیف مقدور است،معتقدیم صدور انقلاب اسلامی با ساختن ایران آباد و ملت امکان پذیر است.

وی افزود: اگر ایران را ساختیم، اگر ملت احساس تعلق سرزمینی پیدا کردند، اگر ملت احساس عزت پیدا کردند سرزمین ما آباد است، حتما ایران آباد خود سفیر انقلاب اسلامی است؛در جامعه ایران ساختارها به گونه ای است که نیازمند اجماع نخبگانی برای برون رفت از مشکلات است، امکان ندارد با نسخه های تک ساعتی،تک قبیله ای و تک جناحی کشور از بحران ها نجات پیدا کند،اجماع نخبگان با اعتماد،گفت وگو قابل اجرا است.

عضوهیات رییسه مجلس، گفت: ادراک عمومی نسبت به وجه عدالت خواهی نظام باید اصلاح شود،ادراک عمومی با دیدن تبعیض د ربرخوردها حتما نسبت به وجه عدالت خواهی نظام خدشه وارد می شود،ادراک عمومی نسبت به بهبود وضع و امید به فردا درفضای عمومی زمینه موفقیت سیاست های اجرای کشور را فراهم می کند؛چرا پس از انتخابات 92 قیمت ارز سیر نزولی پیدا کرد؟چون ادراک عمومی نسبت به آینده مثبت شده بود،چرا در دوره 8 ساله اصلاحات به رغم تهدیدات اما امنیت اقتصادی وجود داشت؟ چون ادراک عمومی نسبت به کارآمدی مثبت بود،امروز باید برای ادراک عمومی به عنوان پایه مشروعیت آفرینی بها قائل بود.


اشتغال و معیشت شاه کلید رفع چالش های کشور

حسین امیری خامکانی در نشست علنی امروز در نطق میان دستور با یادآوری نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: در ایامی که کشور از بیکاری و مشکلات اقتصادی رنج می برد پرداختن به اقتصاد در راستای تولید و اقتصاد باید وظیفه ملی قلمداد شده و در دستور کار تمامی نهادهای سیاسی، اجتماعی، حاکمیتی و قوای سه گانه قرار گیرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، استراتژی و تصمیم واحد را تنها راه نجات کشور دانست و افزود: کشور با چالش هایی روبرو است که اشتغال و معیشت مردم شاه کلید حل آنها است از سویی موضوع تنش های آبی نیز مزید بر علت شده است.

وی ادامه داد: نیاز است تمامی نهادهای درون نظام با نگاه و اراده ملی در حد مسئولیت خود احساس وظیفه کنند؛ ادامه روند گذشته در این بخش ها از رفتارهای سیاسی تا روند اجرایی، نحوه قانونگذاری ونظارت، فضای کسب و کار، تولید کالا و خدمات باید مورد اصلاح قرار گیرد و شاید مجلس بتواند منشا این تحول شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس باید از حالت روزمرگی تولید قوانین خارج و از ظرفیت نظارتی خود برای تحول در سطح ملی استفاده کند، تصریح کرد: تمامی قوانین حمایتی از جمله قانون رفع موانع تولید تغییری در وضعیت تولید و اشتغال به وجود نیاورد بنابراین تغیرجهت در کار مجلس شاید بتواند تحولی در روند اجرایی سایر نهادها و قوا به وجود آورد.

امیری خامکانی یادآور شد: در بعد حاکمیتی دو اقدام اساسی یعنی حل معضل قاچاق کالا و ساماندهی واردات کالا به کشور در حمایت از کالای ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد تا رقابت بین تولیدکنندگان داخلی در شرایط مساوی به وجود آید از سویی تاثیر فضای کسب و کار برای شروع واحدهای تولیدی است که استعلام ها و مجوزها روز به روز بیشتر می شود و راه اندازی کسب وکار را پیچیده تر کرده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم، افزود: قوانینی مثل ارزش افزوده، نظام مالیاتی، نظام تامین اجتماعی یا نظام بانکی امروز به چالش تولید تبدیل شده‌اند و باید حل شوند. فضای صادراتی گره های زیادی دارد که بازار صادراتی از جمله بازار چهارصدمیلیون تومانی اطراف ما را از تولیدکنندگان دریغ نموده است؛ اگر اراده ملی وجود داشته باشد می توان این مشکلات را حل کرد و مجلس باید در این رابطه بانی شود. باید یک اراده ملی در جهت مصرف کالای ایرانی و تولید کالای رقابت ‌پذیر از نظر کیفی و هزینه های تمام شده ایجاد شود.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم شاغل در یک جا تولیدکننده هستند و در جایی مصرف کننده؛ یکجا تولید کالا یا ارائه و تولید خدمات می نمایند و در جای دیگر کالا و خدمات دریافت می کنند در روایت داریم که آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند؛ کارمند و پرسنلی که در هر پستی خدمات ارائه می کنند اگر بهره وری 20 دقیقه ای یا یک ساعت در روز را به 6 تا 8 ساعت افزایش دهد باید و حق او است که در جای دیگر خدمات یا کالای خوب ایرانی نیز دریافت کند و آن موقع است که به ملتی مصمم برای ساخت کشور و ایجاد رونق در تولید و اشتغال تبدیل خواهیم شد.

وی با یادآوری کمبود بارش‌ها در کشور، گفت: راهی جز مدیریت منابع آب موجود و تامین نقدینگی مورد نیاز برای تامین و مدیریت آب مورد نیاز مردم نداریم تا تابستان امسال را پشت سر بگذاریم. استان کرمان مشکل آب دارد و برای جلوگیری از قطعی آب باید فکری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تابستان سال گذشته که وضع بهتری داشتیم در شهر زرند و برخی روستاها قطعی آب را داشتیم و باید در این رابطه چاره ای اندیشید.

امیری خامکانی با اشاره به زلزله‌ سال گذشته کوهبنان و راهور، گفت: زمستان را مردم به سختی سپری کردند؛امیدواریم بازسازی منازل مردم تا تابستان انجام شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم، ضمن تقدیر از مصوبات دولت در خصوص زلزله، گفت: هنوز در زرند برای بازسازی اماکن عمومی مانند بازار، دادگستری و زندان و همچنین مدارس ابلاغی صورت نگرفته است؛ بیمارستان زرند به طور کامل تخریب و تعطیل شد و امروز شهرستان به شدت  از نظر فضای بیمارستانی مشکل دارد و اگرچه قرار بود بیمارستان در حال ساخت تا پایان سال 96 تکمیل شود در این رابطه می طلبد سازمان مدیریت، وزارت راه و شهرسازی و بهداشت و درمان به عنوان بهره بردار باید اقدامات مناسب را انجام دهند.

عضوکمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: با تلاش های انجام شده در بودجه سال جاری و با مدیریت جدید صندوق بازنشستگان فولاد انتظار می رود مستمری و حقوق بازنشستگان و همچنین  شاغلان معادن زغال سنگ به روال عادی بازگردد و به موقع پرداخت شود.

وی تصریح کرد: پیمانکاران و شرکت ها در واحدهای صنعتی و معدنی منطقه نیز حقوق پرسنل و کارگران خود را در اولویت قرار دهند و به موقع پرداخت کنند در قانون برنامه نیز تاکید شده که پیمانکاران، شرکت ها و نیروهای بومی را در اولویت اشتغال قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود:در این وانفسای بیکاری در استان کرمان و شهرستان های زرند و کوهبنان ظرفیت های خوبی برای اشتغال وجود دارد که باید مدیریت شود.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، خواستار رفع موانع بخش معدن استان کرمان به ویژه معادن ذغال سنگ برای ایجاد اشتغال شد و گفت: یک تفسیر اشتباه از حکم چهار درصد مشاغل سخت و زیان آور مصوب مجلس موجب تعطیلی اغلب واحدها از جمله تعدادی معادن زغال سنگ شده است و در زمانی که همه دنبال اشتغال زایی هستند برخی از کارفرمایان برای فرار از پرداخت مبالغ  کلان در پایان کار، نزدیک بازنشستگی واحد را تعطیل و کارگران را بیکار می کنند و هیچکدام از دو هزار خانه مسئول نیز دنبال حل مشکل نیستند؛ اگر تنها 100 میلیارد نقدینگی به صنعت زغال سنگ تزریق شود با آن هم صنعت نجات پیدا می کند و هم مشاغل جدید تحقق می یابد در این رابطه چندین نامه و جلساتی تشکل شد اما بانک ها در این زمینه همکاری نمی کنند.

بدهی ۵ هزار میلیارد تومانی تجمیع شده آموزش و پرورش باید پرداخت شود

حسین مقصودی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود،اظهارداشت: ابتدا حمله وحشیانه فرانسه،انگلیس و آمریکا به کشور سوریه محکوم می کنم و از جامعه جهانی می خواهم که حاکمان این کشورها را به دلیل ارتکاب این جنایت جنگی محاکمه نمایند؛ زیرا آن‌ها جامعه بشری را جنگل فرض ‌می کنند و تمام قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته‌اند.

وی افزود: اوضاع جهان و منطقه‌ای ایجاب می کند تا به سمت کار جهادی برویم، امروز آمریکا آن کشور سابق نیست، عربستان اندک خبر سیاسی ندارد و ترکیه نیز همانند گذشته در تعاملات بین المللی مورد اعتماد نیست،در این منطقه پرآشوب هیچ قدرت بین‌المللی نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران  را با خطر مواجه کند،مگر تفرقه و کشمکش‌های بی ثمر سیاسی،منشا این تفرقه ها خروج از اندیشه های امام و رهبری است.

مقصودی ادامه داد:دروازه ورود به توسعه در تمام کشورهای پیشرفته نگاه ویژه به آموزش و پرورش است،رمز پیشرفت توجه به معلم و کلاس درس است، ولی در ایران از آن غافل شده ایم.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت:عقب ماندگی حقوق معلمان، بدهی آموزش و پرورش مربوط به امسال و دیروز نیست، حدود 5 هزار میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به معلمان از سال 88 تا 96 تجمیع و به سال 97 منتقل شده است ، از رئیس جمهور می خواهم با نگاهی ویژه این بدهی را پرداخت کنند.

وی افزود:صدای معلمان امروز صدای اعتراض به نظام نیست،امروز معلمان قربانی نگاه بی عدالتی رئیس جمهور، دولت و مجلس شده اند و اعتراض آن ها به این بی عدالتی است.

مقصودی ادامه داد: می خواهم از این تریبون صدای اعتراض کشاورزان، روستائیان، دامداران، عشایر را به گوش رئیس جمهور نمایندگان دولت برسانیم. چرا که هیچ کس صدای این مظلومین را نمی شنود. صدای مدرس را عده ای قلیلی شنیدند اما در تاریخ ثبت و ضبط شد و امروز آن را قضاوت می کنیم. باشد که صدای اعتراض ما هم به عنوان عده ای قلیل و اندک در تاریخ ثبت شود و آیندگان قضاوت کنند. من یک روستازاده هستم پدرم هنوز در روستایی محروم زندگی می کند. جناب آقای وزیر جهاد کشاورزی با نیروهای منابع طبیعی کاری با مردم روستاهای من کرده اند که حکومت مغول در دوران سیصد ساله حکومت خود نکرد. مردم روستاها را تخلیه و فرار کرده اند. امروز به جای بوسیدن دست کارگر بر دستان آن ها غل و زنجیر می زنیم.

نماینده مردم سبزوار درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جناب آقای وزیر جهاد قنات های روستاها را که جزء آثار تاریخی کهن ایران دارد به حال خود رها کرده و در حال از بین رفتن است، گفت: از رئیس جمهور محترم و نمایندگان عزیز درخواست داریم که به درد باغداران برسند همان باغدارانی که به خاطر سیاست های غلط میوه های آن پوسیده شد و درختان خود را قطع کردند. پیازکارانی که پیاز خود را به نشانه اعتراض در خیابان ها پهن کرده و دامداری که به نشانه اعتراض شیر دام و گاو خود را در کف خیابان ها پهن کردند. اعتراض مرغداران را شنیدیم که با یک نوسان قیمت در مرغ و خوراک مرغ گروه گروه ورشکست شدند، گندم کاران پول به موقع خود را می خواهند، رئیس جمهور و وزیر جهاد پُز خودکفایی گندم را دادند مدال و جایزه به هم دادند؛اما اصل گندمکار بیچاره را به حال خود رها کرد.

وی افزود: نمایندگانی که امروز درد مردم را به گوش مسئولان نرسانند وکیل ملت نیستند؛وکیل دولت هستند آقای رئیس جمهور، آقای جهانگیری،نمایندگان و افراد چاپلوس و دروغ گو را از اطراف خود دور کنید. نمایندگانی که از ترس رد صلاحیت شدن برای دوره بعد و یا به امید وزیر و معاون وزیر شدن پیام مردم و صدای مردم را به گوش رئیس جمهور و وزرا نرسانند نماینده ملت نیستند بلکه خائن به ملت هستند هنوز فرصت هست هنوز ناامید نیستیم. بیایید به شعارهای ارزشی اول انقلاب در عمل برگردیم.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس گفت:بر مبنای اندیشه های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و عمل به سوگند و قرآن با مبانی اصولگرایی به سمت اصلاحات واقعی حرکت کنیم در کنار مردم و با مردم در میان آن ها باشیم، بیایید با مردم آشتی کنیم.

وی افزود: از وزرای  اطلاعات، ارتباطات،کشور و دفاع به دلیل ایجاد امنیت و در کشور و مرزها تشکر ویژه می نمایم.اما از رئیس جمهور محترم خواهش می کنم صدای نمایندگان را در رأی به وزیرکار که با یک رأی باطله، رأی آورد،بشنود اگر وزیرکار را نمی تواند برکنار کند حداقل وزارت کار را به وزارت بیکاری تغییر دهد.آقای رئیس جمهور کابینه فرسوده را بازسازی کنید و از جوانان در وزارت خانه ها استفاده نمایید

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید صدای واقعی مردم را بشنوند، افزود: وزارت اقتصاد ،بانک مرکزی، وزارت رفاه، وزارت جهاد کشاورزی شما توانایی اداره و مدیریت این وزارتخانه ها را ندارند.برای چابک سازی دولت و توجه به مناطق محروم لازم است که استان خراسان رضوی حداقل به 3 استان تقسیم شود.

مقصودی گفت: از بانک مرکزی می خواهم موسسه و اعضای موسسه ثامن الحجج(ع) را بر مبنای عدالت و حق تعیین تکلیف نمایند با اطلاعات موثق می گوییم این موسسه مالی و اعتباری هیچ کمبود و کسری مالی ندارد؛صدها نفر را به دلیل سوءمدیریت بانک مرکزی در موسسه ثامن الحجج(ع) بیکار کردید و متاسفانه سپرده گذاران را تعیین تکلیف نمی کنید. سیستم مالیاتی در سبزوار بسیار ناعادلانه و ظالمانه است و باعث تعطیل شدن اصناف و کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده و این در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و با این روش شعار تولید داخلی تحقق و عملی نخواهد شد. از رئیس جمهور محترم تقاضا دارم که برای شوراهای روستا حقوق و مزایا مشخص نماید برای دهیاران امنیت شغلی ایجاد کند بیمه شوراهای روستا و شهر را مشخص نمایید./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات